Regulamin uzyskiwania rekomendacji Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej SI w przedmiocie gabinetów terapeutycznych
I POSTANOWIENIA WSTĘPNE
§ 1
Niniejszy Regulamin (dalej: „Regulamin”) określa:
- Warunki oraz tryb uzyskiwania przez osoby wskazane w § 2 Regulaminu prowadzące gabinety terapeutyczne (dalej: „Gabinet” lub „Gabinety”) rekomendacji Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej SI z siedzibą w Warszawie pod adresem: ul. Majdańska 3, lok. 7B, 04-088 Warszawa, zarejestrowanego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy w rejestrze przedsiębiorców oraz rejestrze stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej pod nr KRS: 0000025525 (dalej odpowiednio: „Rekomendacja” oraz „PSTIS SI”) oraz
- Wynikające z Rekomendacji prawa i obowiązki.
II WARUNKI UZYSKIWANIA REKOMENDACJI ORAZ ZASADY PROWADZENIA PROCEDURY REKOMENDACYJNEJ
§ 2
- O Rekomendację może ubiegać się osoba będąca przedsiębiorcą, prowadząca Gabinet (dalej: „Wnioskodawca”), w którym jest zatrudniony na umowę o pracę, bądź z którym współpracuje na podstawie umowy zlecenia przynajmniej jeden terapeuta posiadający certyfikat uprawniający do prowadzenia diagnozy i terapii wydany przez PSTIS SI, będący jego członkiem od co najmniej roku oraz legitymujący się minimum trzyletnim stażem pracy terapeutycznej SI na dzień wystąpienia o przyznanie Rekomendacji przez Wnioskodawcę (dalej: „Terapeuta SI”).
- Jeśli Terapeuta SI jest zatrudniony na umowę o pracę w kilku Gabinetach lub współpracuje z nimi na podstawie umowy zlecenia, każdy z tych Gabinetów powinien wystąpić do PSTIS SI o swoją Rekomendację.
§ 3
Rekomendacja nie dotyczy diagnozowania i przebiegu terapii prowadzonych przez osoby niebędące członkami PSTIS SI.
§ 4
- W celu ubiegania się o Rekomendację i rozpoczęcia procedury rekomendacyjnej, Wnioskodawca prowadzący Gabinet na terenie Polski ma obowiązek:
- Wnieść jednorazową bezzwrotną opłatę w wysokości 1.000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych) na rachunek bankowy PSTIS SI (dalej: „Opłata”) oraz
- Wypełnić on-line dostępny na stronie internetowej PSTIS SI http://www.pstis.pl w zakładce „Gabinety SI” formularz zgłoszeniowy rekomendacji (dalej: „Formularz”) oraz zaakceptować niniejszy Regulamin
- Dopuszcza się możliwość certyfikowania większej ilości terapeutów w danym gabinecie za wniesieniem dodatkowej opłaty 200 zł/osobę
- Wpłynięcie Formularza oraz zaksięgowanie na rachunku bankowym PSTIS SI Opłaty rozpoczyna procedurę rekomendacyjną, w ramach której Zarząd PSTIS SI powołuje w formie uchwały Komisję Rekomendacyjną PSTIS SI złożoną z co najmniej dwóch osób – członków Stowarzyszenia.
- Wnioskodawca ubiegający się o przyznanie przez PSTIS SI Rekomendacji winien
- przedłożyć członkom Komisji Rekomendacyjnej PSTIS SI następującą dokumentację dotyczącą własnej osoby i/lub zatrudnionego przez siebie w Gabinecie Terapeuty SI:
- certyfikat nadający uprawnienia Terapeuty SI wydany przez PSTIS SI,
- certyfikaty i zaświadczenia potwierdzające pogłębianie wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu integracji sensorycznej,
- diagnozy, obserwacje przebiegu terapii, badania kontrolne, podsumowania terapii co najmniej 5 dzieci objętych terapią w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wypełnienia Formularza,
- dokumentację poświadczającą swój trzyletni staż pracy w charakterze Terapeuty SI i/lub zatrudnionego przez siebie w Gabinecie Terapeuty SI, dalej łącznie: „Dokumentacja”
- dysponować gabinetem terapeutycznym spełniającym wymagania lokalowo – techniczne (wielkość sali terapeutycznej i wyposażenie), określone w załączniku nr 1 do Regulaminu.
- przedłożyć członkom Komisji Rekomendacyjnej PSTIS SI następującą dokumentację dotyczącą własnej osoby i/lub zatrudnionego przez siebie w Gabinecie Terapeuty SI:
- Koszty uzyskania Rekomendacji dla Gabinetów prowadzonych poza granicami Polski będą ustalane indywidulanie przez Zarząd PSTIS SI w formie uchwały.
§5
- Procedurę rekomendacyjną kończy wydanie przez Zarząd PSTIS SI, po rozpatrzeniu przez niego raportu Komisji Rekomendacyjnej PSTIS SI zawierającego ocenę wymagań lokalowo – technicznych Gabinetu (wielkość sali terapeutycznej i wyposażenie) zawartych w załączniku nr 1 do Regulaminu oraz przedłożonej przez Wnioskodawcę Dokumentacji, pisemnej decyzji przyznającej albo odmawiającej przyznania Rekomendacji danemu Gabinetowi (dalej odpowiednio: „Decyzja” i „Gabinet rekomendowany”).
- Decyzja jest wydawana nie później, niż 60 dni roboczych liczonych od dnia otrzymania przez PSTIS SI wypełnionego przez Wnioskodawcę Formularza i zaksięgowania na rachunku bankowym PSTIS SI wniesionej przez niego Opłaty w zależności, które z tych zdarzeń nastąpi później.
- Zarząd PSTIS SI zastrzega sobie możliwość wydłużenia terminu zakończenia procedury rekomendacyjnej do 90 dni roboczych.
- Od Decyzji Zarządu PSTIS SI odmawiającej przyznania Rekomendacji, Wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia pisemnego odwołania do Sądu Koleżeńskiego PSTIS SI w terminie 10 dni od dnia otrzymania Decyzji.
§6
- Rekomendacja może być udzielona dla konkretnego Gabinetu na okres trzech lat liczony od dnia wydania przez Zarząd PSTIS SI pisemnej Decyzji o przyznaniu Rekomendacji temu Gabinetowi.
- Po upływie wskazanego w ust. 1 powyżej okresu, osoba prowadząca Gabinet rekomendowany może wystąpić z wnioskiem o przedłużenie Rekomendacji dla Gabinetu rekomendowanego na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie, przy czym jest ona zobowiązana wraz ze złożeniem wniosku, wnieść jednorazową bezzwrotną opłatę w wysokości 300,00 zł (słownie: trzysta złotych) na rachunek bankowy PSTIS SI za przedłużenie Rekomendacji na kolejne trzy lata.
- Do przedłużenia Rekomendacji dla Gabinetu rekomendowanego postanowienia niniejszego Regulaminu stosuje się odpowiednio z wyłączeniem §4 ust. 1 pkt 1 niniejszego Regulaminu.
§7
II WARUNKI UZYSKIWANIA REKOMENDACJI ORAZ ZASADY PROWADZENIA PROCEDURY REKOMENDACYJNEJ
- W czasie obowiązywania Rekomendacji Gabinet rekomendowany może być skontrolowany bez wcześniejszego powiadomienia przez Komisję Rekomendacyjną, na co Wnioskodawca wyraża zgodę akceptując Regulamin (dalej: „Kontrola”).
- Kontrola będzie polegać na sprawdzeniu przestrzegania postanowień § 10 ust. 1 niniejszego Regulaminu.
III UPRAWNIENIA GABINETÓW REKOMENDOWANYCH
§ 8
- Po uzyskaniu Rekomendacji osoba prowadząca Gabinet SI jest uprawniona do:
- umieszczenia nazwy i adresu Gabinetu rekomendowanego na stronie internetowej PSTIS SI i Kwartalnika Integracja sensoryczna w zakładce „gabinety rekomendowane”,
- udostępniania danych Gabinetu rekomendowanego absolwentom kursów SI, rodzicom uczestniczącym w szkoleniach oraz beneficjentom Nieodpłatnego Punktu Konsultacyjnego działającego w siedzibie PSTIS SI,
- zamieszczania informacji o Rekomendacji na papierze firmowym Gabinetu rekomendowanego, ulotkach i stronie internetowej Gabinetu rekomendowanego,
- prowadzenia staży dla absolwentów kursów PSTIS SI,
- odpłatnego prowadzenia praktyk studenckich na podstawie porozumienia z Zarządem PSTIS SI.
- W przypadku prowadzenia stażu bądź praktyk studenckich dla terapeutów z certyfikatem PSTIS SI poza porozumieniem z Zarządem PSTIS SI, koszty stażu i praktyk są ustalane bezpośrednio pomiędzy osobą prowadzącą Gabinet rekomendowany a osobą zainteresowaną odbyciem stażu lub praktyk w Gabinecie rekomendowanym, przy czym opiekunem stażu lub praktyk może być wyłącznie Terapeuta SI spełniający warunki zawarte w § 2 ust. 1 niniejszego Regulaminu.
IV OBOWIĄZKI GABINETÓW REKOMENDOWANYCH
§ 9
- Osoba prowadząca Gabinet rekomendowany oraz zatrudniony/eni w nim Terapeuta/Terapeuci SI są zobowiązani przestrzegać postanowień Kodeksu etycznego terapeuty integracji sensorycznej dostępnego na stronie internetowej PSTIS SI pod adresem http://www.pstis.pl (dalej: „Kodeks etyczny”).
- Osoba prowadząca Gabinet rekomendowany ma obowiązek:
- raz w roku dokonać wpłaty na rachunek bankowy PSTIS SI darowizny na rzecz PSTIS SI w wysokości ustalonej w uchwale Zarządu PSTIS SI,
- aktualizować dane Gabinetu na stronie internetowej PSTIS SI pod adresem http://www.pstis.pl w terminie 10 dni roboczych od dnia zaistnienia zmiany danych poprzez wypełnienie Formularza oraz zaznaczenie okienka „Aktualizacja danych”.
V UTRATA REKOMENDACJI
§ 10
- Zarząd PSTIS SI może uchylić Decyzję o nadaniu Rekomendacji w przypadku stwierdzenia:
- Naruszenia postanowień Kodeksu etycznego lub niniejszego Regulaminu przez prowadzącego Gabinet rekomendowany lub zatrudnionego/onych w nim Terapeutę SI/Terapeutów SI,
- Uchybień w funkcjonowaniu Gabinetu rekomendowanego,
- Utraty członkostwa w PSTIS SI przez osobę prowadzącą Gabinet rekomendowany,
- Nieprzestrzegania postanowień Statutu Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej SI (dalej: „Statut”) oraz regulaminów (Regulaminu członkostwa zwyczajnego, Regulaminu gabinetu rekomendowanego i Kodeksu etycznego terapeuty SI) a także uchwał władz PSTIS SI przez osobę prowadzącą Gabinet rekomendowany,
- Utraty praw publicznych przez prowadzącego Gabinet rekomendowany na skutek prawomocnego wyroku sądu karnego.
- Utrata Rekomendacji następuje w wyniku wydania decyzji przez Zarząd PSTIS SI o cofnięciu Rekomendacji, po uprzednim rozpatrzeniu sprawy przez Komisję Rekomendacyjną PSTIS SI polegającym na sprawdzeniu czy doszło do wskazanych w ust. 1 naruszeń, np. na wskutek wniesionej przez klientów (rodziców/opiekunów prawnych dzieci objętych terapią) skargi, stwierdzenia niezgodności danych zawartych w rekomendacji ze stanem faktycznym.
- Osobie prowadzącej Gabinet przysługuje prawo do złożenia pisemnego odwołania od decyzji Zarządu PSTIS SI o cofnięciu Rekomendacji do Sądu Koleżeńskiego PSTIS SI w terminie 10 dni od dnia otrzymania ww. decyzji.
VI PRZEPISY KOŃCOWE
§ 11
- Zasady postępowania przed Sądem Koleżeńskim PSTIS SI określa Statut.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem opublikowania go na stronie internetowej PSTIS SI http://www.pstis.pl.
- Zarząd PSTIS SI jest uprawniony do zmiany niniejszego Regulaminu poprzez podjęcie uchwały w tym przedmiocie określając w niej termin wejścia w życie zmian oraz treść zmian. Osoby prowadzące Gabinety rekomendowane zostaną powiadomione o planowanym terminie wejścia w życie zmian oraz ich treści na co najmniej 30 dni przed planowanym terminem wejścia w życie zmienionego Regulaminu poprzez przesłanie im wiadomości na ich adresy e-mail podane w Formularzu. Osoby prowadzące Gabinety rekomendowane są zobowiązane do przestrzegania zmienionego Regulaminu od dnia jego wejścia w życie.
Załącznik nr 1 do Regulaminu Rekomendacji Gabinetów SI
Wymagania dotyczące warunków lokalowo-technicznych
Pomieszczenie do terapii:
- Pomieszczenie przynajmniej 6m x 4m /24 m2/
- Bez mebli ruchomych
- Pokój z naturalnym dziennym oświetleniem /unikamy świetlówek/
- Sprzęt rozmieszczony tak, by nie przeszkadzał w terapii
- Twarda podłoga /przynajmniej w części/ taka, by dziecko mogło jeździć na deskorolce
- Przynajmniej dwa podwieszenia
Niezbędny sprzęt:
- Hamak
- Huśtawka terapeutyczna ze stabilizatorem
- Platforma
- Deskorolka
- Deska rotacyjna
- Podwieszany wałek lub „konik”
- „Helikopter”
- Duża piłka /dwie o różnej średnicy/
- Materace i maty
- Drobny sprzęt terapeutyczny /do stymulacji dotykowej, węchowej, wzrokowej, słuchowej/
Dodatkowo zalecane, ale niekonieczne pomoce:
- „Maglownica”
- Beczka
- Kołyska
- Podwieszana dętka
- Huśtawka tarczowa
- Huśtawka żaba
- Podwieszana drabinka
- Batut /mini batut/
- Zjeżdżalnia
- Mały stolik
- Równoważnie
- Stołek z jedną nogą
- Grippery
- Piłeczki, ringa, woreczki, pachołki, tarcze, pojemniki